Als opruimcoach (ook wel professional organizer genoemd) ondersteun en begeleid ik bij het opruimen, organiseren en structureren van diverse ruimtes in je woning of bedrijf. Of het nou gaat om het opruimen van rondslingerend speelgoed, de zolder, woonkamer of keuken, samen zorgen we voor ruimte en structuur in huis.
We bespreken vooraf de werkzaamheden waar jij behoefte aan hebt. Ik werk hierbij doelgericht en op maat, dus alles is bespreekbaar. Het opruimen gaat altijd in overleg. We doen weg wat niet nodig is, slaan op wat je later nog nodig hebt en recyclen wat kan. Ik regel dan ook het vervoer en eventuele opslag van je spullen.
Vanuit een Persoons Gebonden Budget (PGB), of andere begeleiding via de WMO, kunnen de kosten voor een opruimcoach vergoed worden. Je vindt alle informatie via onderstaande knop!
Overweeg je om hulp in te roepen bij het opruimen en op orde krijgen van je huis, of heb je nog wat vragen? Neem dan contact op met opruimcoach Nienke via het contactformulier, telefoon, whatsapp of e-mail. Ik neem dan spoedig contact met je op.
We maken een afspraak voor een videocall via whatsapp. Deze telefonische afspraak is kosteloos en geheel vrijblijvend. In dit gesprek bespreken we je vragen, waar je tegenaan loopt en wat ik voor je kan doen. Wanneer dit goed voelt kunnen we afspreken wanneer ik bij jou thuis aan de slag ga.
Wanneer ik bij je thuis kom gaan we samen aan de slag. We bespreken de situatie en maken een op maat gesneden plan van aanpak. Met geduld, respect voor je spullen en privacy werk ik hard om jou je leefruimte weer terug te geven.
Je houdt zelf de regie, ik help je bij het maken van de juiste keuzes. Als er dingen weg moeten, bijvoorbeeld naar een opslag, kringloop of de gemeentewerf, regel ik dat allemaal voor je. “Nienke ruimt op” beschikt hiervoor over een eigen bestelbus.
Hoeveel er gedaan moet worden en hoe lang dat gaat duren gaat allemaal in overleg. Je krijgt van mij tips om zelf verder te gaan met het onderhouden en structureren van je leefomgeving. Na de opruimsessies ben ik altijd bereid om nog vragen te beantwoorden.
Op onderstaande foto’s zie je goed wat mijn cliënt en ik, in een paar uur tijd, met een flinke kan koffie erbij hebben kunnen bereiken.
Het gaat hier om een alleenstaande moeder van 32 jaar met een zoontje van 6. Met haar goedlopende bedrijf, een huishouden en een jong kind, zijn er huishoudelijke klussen blijven liggen en daardoor gaan opstapelen.
Waarschijnlijk herkennen veel mensen hun eigen schuur of garage in de voor-foto’s. Dit is overigens niet iets waar je je voor hoeft te schamen. We hebben het gewoon drúk met zijn allen en prioriteiten liggen vaak (logischerwijs) elders.
Komt het even goed uit dat mijn prioriteit wél ligt bij jouw rommelige garage, zolder, bedrijf of kledingkast.
Dit gezin, bestaande uit een single mama met twee kinderen (7 en 9 jaar), liepen door verschillende oorzaken even hélemaal vast in huis.
Het is belangrijk om kinderen te betrekken in het proces van opruimen en opbergen. Dit geeft hun ook structuur en een verantwoordelijkheidsgevoel.
Nazorg blijft voorlopig essentieel om dit gezin te ondersteunen waar nodig. Ik geef ze nog wat tips en hulp, zodat uiteindelijk alles soepel verloopt. Zo weet iedereen binnen het gezin wat er van hem/haar wordt verwacht om het ook netjes te houden.
Als opruimcoach kom ik aan huis binnen een straal van 140 km, of 1,5 uur rijden rondom mijn thuisbasis Helmond.
Bij twijfel kan je altijd contact opnemen of ik ook bij jou kom!
Per gewerkt uur reken ik:
Indien de reisafstand méér dan 25 km. bedraagt wordt een vergoeding doorberekend van € 0,60 per gereden kilometer.